Köp och leverans villkor

Köp och leveransvillkor

ORDERBEKRÄFTELSE

När du slutfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till din e-postadress du uppgav i kassan. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss på dalachoklad@dalchoklad.se. Ange vad som är fel och kom ihåg att uppge ordernumret.



PRISER

Priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms(12%).



BETALNING

Vi erbjuder säker kortbetalning via Stripe. Vi lagrar inga kortuppgifter.



FRAKT

Frakt från 69 kr. Spårbart till ombud.



LEVERANS

Vid leverans av varor använder vi oss av DHL. Du meddelas via sms, e-post eller brev när paketet finns att hämta vid närmaste ombud. Du blir även meddelad när beställningen finns att hämta i butiken i Rättvik om du har valt det alternativet.


LÄNDER

Vi kan för tillfället bara skicka inom Sverige.



LEVERANSTID

Normal leveranstid inom Sverige är 2-5 arbetsdagar. Skickar ej på fredagar då vi vill undvika att chokladen ligger på termnalen under helgen. Vid varma dagar på sommaren väntar vi med att skicka chokladen för att undvika att den smälter. Detta kan medföra något längre leveranstider.



VÄDER

Vår choklad är känslig för fukt och värme/kyla. Vi packar våra produkter så att de ska klara normala fraktförhållanden, men skickar därför ej vid extrema väderförhållanden såsom tex heta sommardagar.



HANTVERK

Bilderna i webbutiken kan skilja sig åt något mot verkligheten, färg på bilden, utseende och vikt då det är ett hantverk. Vi strävar självklart efter att ni ska bli nöjda!



RETUR & ÅNGERRÄTT

Enligt Distansavtalslagen har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar. Dock gäller inte ångerrätten livsmedel och köp av choklad kan alltså inte ångras. Ångerrätten omfattar inte livsmedel. Sådana varor kan inte returneras på grund av hälso- och/eller hygienskäl.



REKLAMATION

Om paketet har en yttre skada, anmäl det direkt på plats hos postombudet. Om en vara är defekt eller om vi har packat fel kontakta oss på dalachoklad@dalachokladoch ange vad som är fel samt ordernummer så hjälper vi dig.



EJ UTHÄMTADE PAKET

Ej uthämtade paket returneras automatiskt till oss. För paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 300 Sek. Ej uthämtade paket räknas inte som hävning av ditt köp. Vi betalar ej tillbaka köpet.



PERSONUPPGIFTER

De personuppgifter som du lämnar till oss i samband med köp hanteras i enlighet med GDPR. I samband med köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att vi skall kunna behandla din order och genomföra köpet samt att bidra med relevanta uppdateringar kring status på din order. Du har enligt GDPR rätt att få ut den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.